FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Posiadanie automatycznego hotelu nie musi się wiązać z koniecznością rezygnowania ze współpracy z popularnymi serwisami rezerwacyjnymi. Dzięki temu, że nasze oprowgramowanie jest zintegrowane z channel managerem YeildPlanet i channel managerem Profitroom możliwe jest udostępnianie oferty hotelu w różnych OTA.

Jeżeli goście nie opłacą rezerwacji ani nie wpłacą zadataku, hotel będzie mógł ją odwołać. Odwołanie powinno przebiegać zgodnie z przyjętą w regulaminie hotelu procedurą. Nieopłacone rezerwacje zrobione przez stronę hotelową mogą zostać automatycznie odwołane przez system po upływie określonego czasu np. po 4 godzinach.

Wyjątkiem może być jedynie sytuacja, w której OTA, z którą współpracuje hotel ma szczególne warunki związane z odwołaniem rezerwacji. Przykładowo, od gościa nie jest wymagana żadna platność podczas dokonywania rezerwacji. Jednocześnie gość ma możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji do godziny 18.00 w dniu przyjazdu.

Jeżeli goście nie opłacą rezerwacji i nie zostanie ona odwołana, wówczas będą mieli możliwość dokonania opłaty w hotelu.

Kod dostępu wygenerowany dla nieopłaconych rezerwacji będzie umożliwiał otwarcie drzwi prowadzących do hotelowego lobby, w którym znajduje się Samoobsługowe Stanowisko Recepcyjne połączone z terminalem płatnicztym. Jeśli gość wprowadzi na stanowisku swój kod, system poinformuje go o tym, że otrzymanie klucza lub karty do pokoju możliwe będzie dopiero po uregulowaniu płatności.

Tak, program SOHiS może współpracować z bezobsługowym terminalem płatniczym umożliwiającym dokonywanie płatności bezgotókowych, który jest podłączony do Bezobsługowego Stanowiska Recepcyjnego.

Samoobsługowy terminal płatniczy polecamy szczególnie tym hotelom, w których goście bardzo często rezrwują pobyt z dnia na dzień.

Sprawdzi się on również w sytuacji, w której hotel korzysta z usług OTA, które wymaga od gościa podania danych karty płatniczej. W sytuacji, w której na karcie nie będzie środków lub dane karty będą nieaktualne, gość będzie miał możliwość samodzielnego opłacenia pobytu na miejscu w hotelu. Kod umożliwi pobranie klucza do pokoju dopiero po dokonaniu płatności.

Nasze oprogramowanie jest bardzo elastycznie i może współpracować z:

– tradycyjnymi zamkami

– elektronicznymi zamkami hotelowymi na karty

– z zamki na kod

– z kontrolą dostępu w formie klawiatury

Istotne jest jednak to, że do rodzaju zamka należy dostosować sposób wydawania kluczy.

Tradycyjne klucze są wydawane poprzez depozytor (specjalnie zabezpieczoną, metalową szafkę z na klucze, która ma wbudowany komputer).

Karty do zamków hotelowych generowane są przez gości samodzielnie na Bezobsługowym Stanowisku Recepcyjnym.

Automatyzacja hotelu pozwala ograniczyć ilość zatrudnionych w nim osób co znacząco przekłada się na zwrot z inwestycji. Jeżeli goście są w stanie samodzielnie odebrać klucze do pokoju to nie ma konieczności, aby ktoś z personelu przebywał w hotelu przez cały dzień – recepcja może pracować wówczas tylko przez jedną zmianę np. od 8.00 – 16.00.

Automatyczna Recepcja umożliwia dostęp do hotelu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Bardzo dobrze sprawdza się więc jako wsparcie tradycyjnej recepcji – umożliwia bowiem gościom dostęp do hotelu także wtedy, kiedy nie ma w nim żadnego recepcjonisty. Rozwiązanie takie jest wygodne, bowiem personel może być w hotelu wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny.

Jeżeli istnieje taka potrzeba, można całkowicie zrezygnować z tradycyjnej recepcji. Właściciel hotelu powinien jednak w takiej sytuacji zapewnić gościom specjalny numer kontaktowy, pod którym uzyskają ewentualną pomoc.

Rozwiązania automatyczne są coraz bardziej popularne i są z powodzeniem stosowane między innymi w restauracjach i supermarketach. Zaprojektowane są w taki sposób, aby były intuicyjne w obsłudze i prowadzą klienta krok po kroku przez cały proces zakupowy. Coraz więcej osób chętnie z nich korzysta, ponieważ oszczędzają czas i są wygodne.

Bardzo podobnie jest w przypadku hoteli samoobsługowych. Goście na każdym etapie są informowani o sposobie działania hotelu, a jasne instrukcje pozwalają sprawnie pobrać klucz do pokoju hotelowego. Dodatkowo, goście mają także dostęp do graficznych instrukcji, które szczegółowo opisują proces działania systemu. W razie jakichkolwiek problemów mogą również zawsze telefonicznie skontaktować się z obsługą hotelu, która odpowie na ich pytania.

Nasze oprogramowanie sprzedajemy w formie miesięcznej licencji. Wysokość opłaty za licencję ustalana jest indywidualnie i zależy od wielkości hotelu, ilości stanowisk i modułów, z których hotel chce korzystać. Dlatego też dla każdego klienta przygotowujemy spersonalizowaną ofertę.

Rozwiązanie wykorzystujące depozytor kluczy można zobaczyć w bezobsługowym hotelu LIR w Trzebini.

Z zamków hotelowych na kart korzysta natomiast Hotel Promenada w Ostórdzie.

Tak, hotele automatyczne za granicą są spotykane dużo częściej niż w Polsce. Hotelarze często inspirują się tym, co udało im się przetestować w trakcie podróży i dlatego szukają automatycznych rozwiązań, które sprawdzą się na polskim rynku. Nasze oprogramowanie również wdrażamy poza Polską. W roku 2019 zautomatyzowaliśmy pracę małego pensjonatu zlokalizowanego w Austrii.

Hotelowe wi-fi może zostać skonfigurowane w taki sposób, aby dostęp do niego możliwy był poprzez kod dostępu otrzymany mailem (może to być ten sam, który umożliwia wejście do hotelu). Dzięki temu z Internetu w hotelu mogą korzystać tylko te osoby, które faktycznie są jego gośćmi.

Dodatkowo kod taki działa jedynie w okresie obowiązywania rezerwacji. Zabezpieczenie to zwiększa bezpieczeństwo użytkowników, jednocześnie umożliwia także ewentualne weryfikowanie osób korzystających z wi-fi w przypadku kontroli.